3 Haziran 2014 Salı


Selam :) 


    Bugün kahvaltıda kendime fırında bayat ekmekleri değerlendirerek ortaya karışık bir şey yapıp afiyetle yedim :) eminin bunu bir çoğunuz hatta hepiniz biliyorsunuzdur, bayat ekmeklerin nasıl değerlendireleceğini bazen çok kurumuş ekmekleri buharlaşma yolu ile yumşatıp değerlendiriyorum. Benim ise en çok yaptığım robottan geçirip buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuya atıp köfte yapıcağım zaman değerlendiriyorum. Bugün ise dilimlemiş ekmeklerim vardı üzerine bir kaç malzeme katıp fırına verdim. bu şekilde görümü var.


Sadece kendim için hazırladım çünkü kahvaltıda tek başımaydım ve bu yüzden malzemesini az tuttum.
1 adet yumurta
göz kararı salça
göz kararı peynir
çok az sıvı yağ
kırmızı toz biber
Bu malzemelerin hepsini derin bir kapta çırptım, bende beyaz peynir vardı sert biraz ve biraz da tuzlu o yüzden tuz kullanmadım hiç herhangi bir peynirle de olur yani sislerin evinde hangisi varsa hatta kaşar peyniri ile dahada güzel olur. Dilediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz yani en azından ben bu şekilde düşünüyorum zengin bir malzemeye sahip bir durum bu lezzet. Nasıl pişirdim onuda yazıyorum hemen, öncelikle fırını 150 dereceye getirdim ben ekmeklerin üzerlerine malzemeyi yada harcı sürerken ısınması daha güzel olacağını düşündüm, işlemim bittikten sonra tepsiyi çok hafif yağladım yumuşak olsun ekmek kıtır olsun istemedim. Fırına yerleştirdim sonrasında fırının alt ısısını kapatarak sadece üstü açık bıraktım, dakika tutmadım çünkü yumuşak sevdiğim için ara ara baktım ve peynirler içinde erimiş,biraz daha beklettim çıkarmaya yakın üst ısıyı kapatıp altı açtım 2 dk kadar onu beklettim çünkü harç sıvı olduğu için alta geçiyor ekmek emiyor pişerken, çok yumuşak bir ekmek olmuş sıcacık ve güzel malzemeli ağız tatlarına çok uygun bence, kahvaltıya misafiriniz geldiğinde lezzetli olarak sofrada yerini aldırabilirsiniz. Eğer sizlerde yaparsanız şimdiden Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder